dijous, 24 d’octubre del 2013

Pisa, molt més que una torre!!

Bones viatgers!

La meva segona entrada no podia ser tampoc d'una altra ciutat.. Pisa, on he tingut el plaer de viure-hi durant 4 mesos en l'últim any i mig i on tornaré segur, qui sap si per quedar-m'hi...


Duomo i Torre de Pisa

La meva arribada a Pisa va ser casual. Des de sempre he sigut una enamorada d'Itàlia, el seu art (renaixentista i barroc principalment), la seva llengua, la seva música, la seva gastronomia,... i és per això que a principis de l'any passat em vaig decidir a anar-hi a treballar durant l'estiu, ja que només tenia 3 mesos (estava estudiant un Cicle formatiu de Grau Superior de Guia, Informació i Assistència turística) i les perspectives de treballar prop d'on visc no eren gaire encoratjadores... durant molts anys he treballat als estiu de cara al turisme i és sinònim d'horaris llarguíssims, treballar de dilluns a diumenge i tot plegat per poc sou i si em permeteu... ja no tinc edat! Amb 16, 17, 18 anys no passa res per dormir poc, però quan una està a prop dels 30 ja no és el mateix. Així que em vaig decidir a buscar feina Roma, la idea original era treballar en algun hotel de la ciutat eterna però també em vaig inscriure per treballar d'au-pair i va ser d'aquesta manera com vaig acabar a la ciutat amb la torre més coneguda del món.



Allà hi vaig trobar una família i una ciutat preciosa que em va sorprendre moltíssim. Sempre havia sentit: a Pisa només hi ha la torre... i perdoneu però els que diuen això és que no han anat més enllà de la Piazza dei Miracoli, perquè si s'haguessin mogut uns metres haguessin descobert altres llocs preciosos. I amb aquesta finalitat escric aquesta entrada, perquè vull ensenyar-vos la "meva" Pisa, aquella que vas més enllà del lloc on van tots els turistes.

Pisa és una ciutat amb un territori immens (185,21 Km²! perquè us en feu a la idea diré que Barcelona en té 101...) i 86.000 habitants. I per tant hi ha moltes coses a veure. La part on es concentra la gran majoria de la població és a 14 Km del mar (sí, Pisa té mar, és on desemboca el riu Arno).
plànol de la part central de Pisa
En el mapa podem veure la part central i més important de la ciutat on es concentra el comerç i els llocs públics, així com la majoria de llocs recomanables de visitar. Com podeu observar al plànol la catedral i la torre es situen a dalt de tot a l'esquerra, pel que es pot deduir que no estan al centre. I és que Pisa és una ciutat amb una llarga història i fou una de les quatre repúbliques marítimes d'Itàlia, juntament amb Gènova, Amalfi i Venècia; quatre ciutats-repúbliques que entre els segles X i XIII tingueren una important prosperitat econòmica. (Més endavant hi aprofundiré més en un nou post). es pot observar també que la ciutat està dividida pel riu, en la part nord, anomenada Tramontana, hi trobem la part més antiga de la ciutat, la catedral i la torre, places i carrers medievals, palaus renaixentistes,...; mentre que a la part sud, anomenada Mezzogiorno, hi ha la part més nova de la ciutat (no contemporània,...) que no és tan espectacular però on hi trobem també petits tresors amagats.

Com que veig que la llista de llocs és molt llarga destacaré els llocs de la part nord del riu i més endavant faré un altre post sobre Pisa per destacar els altres llocs recomanables. Aquí van els 4 llocs, des del meu punt de vista, més bonics de la ciutat:

  • Piazza dei Miracoli: on a més de la famosa torre inclinada (sí, i molt inclinada) es pot visitar de manera gratuïta la catedral, una visita molt recomanable ja que per dins és molt bonica i té una forta influència àrabo-asiàtica poc comú en l'arquitectura italiana. També és recomanable la vista al Camposanto, un antic cementiri molt especial on es poden trobar escultures precioses i sarcòfags romans.

sostre de la catedral de Pisa

camposanto




  • El Lungarno, el "passeig" que hi ha a banda i banda del riu Arno que permet fer una passejada tranquil·la tot degustant els millors gelats italians. A la piazza Garibaldi, davant del Ponte di Mezzo, hi trobem la gelateria La Bottega del gelato, on a ujn preu baix es poden comprar gelats i granitzats boníssims!
Lungarno Mediceo


vista nocturna del Ponte di mezzo

Palazzzo dell'Orologgio-piazza dei Cavalieri
  • Piazza dei Cavalieri (Plaça dels cavallers): una plaça amb una forma una mica especial i borejada amb palaus renaixentistes. En l'època de màxima esplendor de la ciutat era el centre del poder polític fins al 1509 quan la ciutat perd la seva independència i s'uneix a Florència i es convertí en que esdevení seu de l'ordre dels cavallers de Sant Esteve, d'on prové el nom. He de dir que l'any passat es va fer una remodelació i restauració tant del paviment com de les façanes dels edificis i que quan aquest any la vaig veure sencera per primera vegada em va semblar immensa.
  • focaccina del Borgo
  • Borgo stretto/via Guglielmo Oberdan - Un llarg carrer amb porxos i ple de botigues de tota mena i tots els preus així com de restaurants i llocs de menjar ràpid. he de confessar que aquí he menjat les millors focaccine, uns entrepans calents rodons i de multitut de gustos, la meva preferida és la de salsitxa toscana i mozzarella!! espectacular!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada