dimarts, 26 de novembre del 2013

Madrid

Hola de nou viatgers!
en primer lloc perdoneu el retard, han estat unes setmanes de moltes coses noves i decisions importants, més endavant ja les explicaré. Avui parlaré de Madrid!

Madrid és la capital espanyola i una ciutat molt bonica per descobrir.

He estat a Madrid 3 vegades i la veritat és que em va sorprendre molt, no m'esperava el que em vaig trobar. A vegades des d'aquí tenim certs perjudicis injustificats... i quan arribes al lloc te n'adones que no són veritat. 
Torres Kio, plaza Castilla



La primera vegada que vaig estar a Madrid va ser per un curs de formació de 3 setmanes (tornant a casa els caps de setmana) per feina i amb despeses pagades al març del 2007. Érem un grup de 8 desconeguts d'edats similars que vam compartir aquell curs i aquella estada. El primer record que en tinc és Fiesta!, vam arribar un dilluns al vespre i després de deixar les maletes a l'hotel vam anar a sopar alguna cosa i tot seguit a un pub... i això un dilluns! Em va sorprendre molt, venint d'una petita ciutat costanera on la festa escasseja (cert que tinc Salou a pocs Km i que allà, sobretot a l'estiu, la festa n'és el logotip; però mai m'he mogut massa ni he sigut mai massa "fiestera") trobar al mes de març llocs oberts i plens de gent fins a altes hores. 
El cas és doncs que les primeres tres setmanes i a conseqüència dels horaris del curs no vaig poder visitar res, però sí que vaig aprofitar el temps per passejar: la plaza del Sol, el paseo de la Castellana, el paseo del Prado, la plaza Mayor,... Em va semblar una ciutat gran però no tan "caòtica" (en el sentit de plena de gent del lloc i forànis) com pot ser Barcelona, suposo que el factor d'anar-hi al març va fer que hi haguessin pocs turistes; per tant doncs vaig poder passejar tranquil·lament tot i el fred sec de la capital espanyola.
Puerta de Alcalá

La segona vegada que vaig anar a Madrid va ser dos anys més tard, el març del 2009 a veure una amiga meva de tota la vida, la Laura, que hi treballava. Aquell viatge va ser més tranquil, només un cap de setmana en que vam tombar, veure un musical i comprar bastant ja que a Madrid hi ha molt comerç i econòmic i per una compradora compulsiva com jo això és una temptació molt difícil de resistir (sobretot pel que fa a sabates, cada vegada que he estat a Madrid he tornat amb un o dos parells de sabates). També vaig visitar per primera vegada el Parque del Retiro, un parc molt gran al mig de la ciutat pel que val la pena passejar.
llac del Retiro
El dia que hi vam anar a més a més feia molt bon temps i hi havia força gent fent esport, passejant, llegint, etc. i aprofitant els primers bons dies de primavera per passar el matí o el dia a l'aire lliure.

Em va agradar molt aquella visita i la vaig repetir en la tercera visita a la ciutat, març del 2011, aquesta vegada també per veure la Laura però aquest cop no hi vaig anar sola, ho vaig fer amb una altra amiga, l'Eli, a la que també conec de fa molts anys. El més destacat d'aquella tercera vegada a Madrid va ser, per fi, la visita al Prado. les altres dues vegades hi havia volgut anar però entre horaris i falta d'organització no havia pogut i així que aquesta vegada em vaig organitzar bé per poder-hi anar.
façana del Museo del Prado
Per una enamorada de la història de l'art com jo poder veure en directe algunes de les obres d'art que només havia vist en llibres és tot un espectacle. M'agrada molt que les obres em sorprenguin, trobar-me-les i creuar mitja sala amb la boca oberta per veure se prop l'Anunciació de Fra Angelico; el Jardí de les Delícies d'El Bosco; el 2 i 3 de mayo de Goya, etc. Vam estar vora 3 hores dins al museu i en vam sortir perque era tard i haviem de dianr i anar al punt on haviem quedat amb la Laura. va ser una visita molt profitosa, crec que el Museu del Prado està molt ben estructurat i que té grans obres d'art, en definitiva un museu obligat per aquells interessats en l'art i particularment en la pintura sigui de l'època que sigui.
Amb la Laura vam quedar a la plaza Castilla i amb l'Eli vam decidir anar-hi a peu pujant poc a poc per la Castellana i vam fer una paradeta a l'estadi Santiago Bernabéu, no per entrar-hi sinó per veure'l més de prop i poder-nos-hi fer una foto. Deixem clar que tant l'Eli com jo som culers, molt culers! jeje
El matí abans de tornar vam visitar el Retiro i el palacio de Cristal, aquesta vegada no feia tan bon temps, de fet plovia i feia fred, però al parc hi havia força gent passejant sota els paraigües. Va ser un viatge molt divertit i tranquil.

Sempre que he anat a Madrid ho he fet amb AVE, per tant arribant a l'Estació d'Atocha i ja la primera vegada em va deixar sense paraules la gran estació on hi ha el "monument" de record a les víctimes de l'atemptat de l'11 de març del 2004, una cúpula blava que tot i no ser una gran obra de l'arquitectura fa que impressioni per tot el que representa. Tot i això però el que més em va impactar va ser el jardí botànic interior que hi ha a l'estació. Era la primera vegada que veia un jardí així de gran al mig d'una estació i tot i que posteriorment n'he vist d'altres inclús més grans aquell per ser el primer i no epserar-me'l em va agradar força. Aquí us en deixo una fotografia.
jardí botànic d'Atocha
Aquestes són les meves experiències a la capital espanyola, m'agradaria tornar-hi aviat perque sempre hi descobreixo alguna cosa nova, "llàstima" que la meva amiga Laura ja no hi viu i ja no tinc excusa per anar-hi, però bé, alguna altra en trobarem ;). Espero que us animeu a visitar aquesta bonica ciutat.
Seguirem navegant!

1 comentari: