divendres, 24 de gener del 2014

Primera setmana a UK

Com va aixo viatjaadictes?

Després del petit (o més aviat gran) problema amb la versió anterior d'aquesta entrada que misteriosament vaig fer desaparèixer i no hi hagut manera de recuperar més que el primer paràgraf, per tant torno a rescriure i explicar-vos la meva primera setmaneta en aquest nou país ( si bé ara ja en farà gairebé dues que hi sóc...)


En l'a darrera entrada us explicava que  encara estic ubicant-me, però mentrestant us explicaré que he fet la primera setmana. Com ja us vaig dir, entre setmana tinc poc temps lliure i el que he anat fent és explorar i conèixer el que tinc més a prop, això és Kingston upon Thames, el "poble" on estic (si és un poble de Londres... aquí tot és una mica diferent pel que fa a les ciutats i dimensions) i una petita part del Richmond park, el parc més gran de Londres i que tinc a uns 20 minuts de casa. 

El que més m'agrada d'aquí al voltant és el riu... un lloc tranquil on hi ha gent que passeja, que corre, que va amb bicicleta, que dóna de menjar als ànecs, que treu a passejar el gos, ... ple de vida en definitiva








Aquí teniu un parell de fotografies del riu que vaig fer al cap de pocs dies d'arribar un dia assolellat (com fins ara ho estan sent la gran majoria!!)


Sota us deixo la sorpresa que em vaig trobar a Richmond Park: un ramat de cèrvols! (o bambis jeje)


Després de conèixer una miqueta més el lloc on em trobo, dissabte 18 de gener, el meu primer dia lliure, em va faltar temps per anar a fer-me la OysterCard i, mapa i guies en mà, anar cap a la gran ciutat; i després de 12 minuts d'autobus iu uns 40 de metro vaig arribar a Westminister.

Deixeu-me un fer (un altre?) parèntesis, la veritat és que m'esperava més de Londres... potser és el fet que tothom (excepte la meva mare) m'havia dit que era molt bonica i que m'encantaria i les expectatives eren massa altres. Però el fet és que no m'ha semblat tant espectacular i crec que no està feta per anar-hi sol. M'encanten els llocs que tenen un encant especial... si heu llegit altres entrades del blog veureu que sempre "recomano" perdre's... deixar de seguir el camí marcat i endinsar-vos en carrerons o llocs que us cridin l'atenció; doncs bé aquí (encara) no n'he trobat. Promet'ho explicar-vos si ho faig!! (tanco parèntesis)

Bé doncs un cop baixar del "tube" o "underground" vaig sortir per la sortida 1 (n'hi havia 8 i no sabia quina triar) i em vaig trobar davant del riu amb vistes al London Eye, la gran nòria, i a 180 graus el famós Big Ben, l'estampa més típica de la capital britànica.

Des d'aquí vaig anar a Westminister Abbey però no hi vaig entrar, aquesta primera visita a la ciutat va ser una presa de possessió digue'm... per conèixer una mica on i com és el centre i posteriorment tornar-hi i veure-ho tot més detalladament. A més a més cal dir que Londres és una ciutat (bé, Anglaterra en general un país) cara; cert que tots els museus públics (sí!! tots!!! el British Museum, la National gallery, la Tate Modern, el Natural history Museum, i bastants més) són gratuïts però aquells edificis o llocs destacats que no són públics tenen un preu d'entrada una mica elevat: Westminister 18 £ (uns 22€) o saint Paul's Cathedral uns 16 £ (gairebé 20€)
vistes del del pont del centre del llac
Després, a quatre passes vaig anar cap a Saint James's park, que té un gran llac amb ànecs, pelicans i cignes i al fons del qual es troba el Buckingham palace, residencia oficial de la reina d'Anglaterra i la famosa guardia reial (no, vaig arribar tard per veure el canvi de guàrdia, un altre dia serà).


Després d'admirar la immensa façana del palau reial vaig posarme a caminar per The Mall girant a unes escales (Waterloo place) per anar cap a Piccadilly Circus, la famosa "plaça" que recordava haver vist en un llibre de text d'anglès de finals de primària, i... no té res!! de fet no és ni una plaça sinó més aviat una cruïlla amb unes grans pantalles publicitàries on destaca Coca-Cola. Si us hi arribeu però, no deixeu de vstar una botiga, que crida molt l'atenció, que és diu Cool britania, i en que hi trobareu tot típus de souvenirs, des dels més típics i tòpics, fins a d'altres d'originals  com l'osset del Mr. Bean.

Trafalgar Square
De Piccadilly em vaig dirigir cap a Trafalgar Square, presidida per la columna de Nelson, dedicada a l'Almirall Nelson que era el cap de l'exèrcit naval que va impedir l'entrada de les tropes napoleòniques a les illes britàniques; i amb dues grans fonts a cada costat de la columna. En aquesta plaça, a més és on es troba la National Gallery, que alberga una de les col·leccions de pintura pre-moderna més importants del món (i a la que espero entrar ben aviat!!!).

façana de la National Gallery



Saint Paul
Un cop arribada aquí vaig seguir caminant per Strand St xino xano fins a arribar a la catedral de Saint Paul, amb una immensa façana neoclàssica digne d'admirar. Com ja he dit abans no hi vaig entrar en primer lloc per falta de temps i en segon lloc pel preu, però todo se andará! crec que valdrà la pena i a més a més m'agraden molt les esglésies com a edificis, no sé tenen quelcom especial i m'agrada molt admirar els frescos, pintures, escultures i altars.
 De Saint Paul vaig anar cap al riu, on hi ha el Millenium bridge i d'allí vaig recorrer tota la riba fins al Tower bridge, el pont més famós de Londres, sí Tower bridge i no London bridge!! bé existeix el London bridge però és un pont normal i corrent que hi ha just abans del de la torre. Allà em vaig trobar amb l'Anna, una amiga de l'institut que fa uns mesos que viu a la ciutat i amb qui havia quedat i, que he de dir que: em va fer una explicació de la Torre de Londres fantàstica!! Després d'això em va convidar a casa seva a fer un tè (com no!!) i diguem que la meva visita turística a Londres va acabar aquí.

Aquí us deixo l'enllaç de google maps amb el recorregut que us he explicat per si us voleu ubicar una mica ;): Plànol del meu recorregut per Londres el 18 de gener


Seguiré informant de les properes visites a la ciutat i del que vagi descobrint per aquestes terres!! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada