dimecres, 23 d’abril del 2014

Una mirada més profunda a Londres


Com va això viatgers? us desitjo a tots que hagueu tingut una bona diada de St Jordi! Espero també que hagueu gaudit de la Setmana santa i que l'hagueu aprofitat per fer una mica de "turisme"!! Els diners no són excusa! Podeu descobrir llocs meravellosos molt a prop vostre n'estic segura! 

Com sabeu estic passant una temporadeta a Londres i després d'una mica més de 3 mesets la meva visió de la ciutat ha canviat lleugerament, podríem dir que la començo a entendre i potser fins i tot a "estimar". Després de la meva primera setmana aquí vaig escriure l'entrada sobre la meva primera visita a la ciutat, ara que he voltat més us vull presentar els meus llocs preferits de la ciutat, alguns turístics i d'altres no tant.

He perdut el compte de les vegades que he anat a la ciutat... Cada cap de setmana hi he estat almenys un dia i tot i que encara em falten zones per explorar m'atreveixo a dir, i potser sóc bastant agosarada, que em conec bastant bé la zona 1, el que en diríem el centre. La primera visita va ser molt "a saco", caminar, caminar i caminar, que tot i que segueixo pensant que és la millor manera de conèixer qualsevol ciutat potser la ruta no va ser la ideal. En les meves vistes posteriors el que he anat fent és centrar-me en zones i/o "barris". He seguit caminant molt per descomptat (i el que em queda!) però de manera més organitzada i més calmada.

"la city" des del South bank
El que més m'agrada de la ciutat, i crec que també que és allò que la fa més especial i diferent a la resta, és la seva varietat. Londres són moltes ciutats en una mateixa, i en pocs metres pots trobar ambients totalment diferents i fins a cert punt potser fins i tot antagònics i això fa que hi puguis trobar sempre un indret acord amb el teu estat d'ànim diari. Una altra de les coses que m'encanten (i que lliga també amb l'anterior) és que aquí tens la possibilitat de provar menjar d'absolutament tot el món! I per mi que m'agrada tastar coses noves això és fantàstic! A més a més és pot fer amb tot tipus de pressupostos! a partir de 3 o 4 lliures i el màxim el poseu vosaltres (aneu amb compte amb els preus dels menús... la majoria no inclouen la propina ni el beure! i pot arribar a pujar 10 lliures més!).

Després d'aquesta súper introducció (a aquestes alçades ja deveu saber que m'encanta enrotllar-me...) començo amb el top 5 dels meus llocs preferits de la ciutat (perdoneu la qualitat de les fotos! la meva càmara no és res de l'altra món...):

Façanes de Camden High street
1. Candem town: En aquest pintoresc barri és on va néixer el punk als anys 70 i tot i que actualment és molt turístic val la pena passejar-hi. Passejant pels seus laberíntics mercats (són un total de 6 repartits entre Farm Road i Camden High Street)  hi podeu trobar gran varietat de botigues de tot típus: roba de tots els estils, música, complements, sabates, souvenirs i fins i tot productes "al·legals". 
També és un lloc fantàstic per dinar, ja que hi ha multitut (potser fins i tot centenars?) de paradetes que ofereixen menjar de diversos països a preus molt econòmics: xinès, mexicà, italià, grec, turc, hindú, anglès, espanyol, libanès, i així podria seguir recitant països fins a les tantes... i tot això take away per menjar en les zones habilitades de taules i cadires, barres i motos o gaudint del sol vora el canal, vosaltres trieu.
detall dels Stables
Em sembla que fins a dia d'avui hi he estat 5 o 6 vegades i cada dia hi descobreixo alguna cosa nova, algun racó, alguna botiga o un nou menú que em ve de gust provar.
Menció especial es mereixen, al meu entendre els Stables, un antic hospital veterinari de cavalls, ple de figures de bronze fantàstiques relacionades amb aquests animals , a més a més aquest mercat és enorme i amb un traçat laberíntic que l'hi dóna encara més un aire especial. És aquí també on es troba una de les visites obligades per a tots aquells que els visiteu, el cyberdog! (molt a prop d'on hi ha les taules per menjar) una botiga difícil de definir que segur que no us deixarà indiferents.
Les possibilitats d'aquests mercats són infinites!!!

estàtua de Shakespeare
2. Leicester square (pronunciat Lesta... per què?, ni idea coses de l'anglès que es menja moltes lletres): La plaça en si no té res d'especial però m'agrada l'ambient que hi ha. A dos passes de Trafagar sq i a altres 2 de Piccadilly circus aquesta plaça està presidida per una estàtua de Shakespeare. És un lloc molt bo per menjar on hi trobareu sobretot restaurants italians, noodles bars (fideus xinesos sobretot), algun mexicà, algun francès i també cadenes de menjar ràpid. A més a més és en aquesta plaça on podreu aconseguir entrades d'última hora per a assistir a la gran quantitat d'espectacles (sobretot teatres i musicals) que es representen a la ciutat. Destacable també és la botiga d'm&m's de 4 plantes que es troba en una de les cantonades (si si 4 plantes plenes de xocolata!!!) i, si hi aneu a les hores en punt, també podreu veure també el rellotge mecànic d'estil suís davant del Swiss Center molt a prop del carrer que porta a Piccadilly.

quartet de corda al Covent Garden
3. Escoltar música clàssica al Covent Garden: m'agrada molt la música clàssica i el Covent Garden l'hi dóna un toc especial. Hi he estat 3 vegades i he vist quartets de corda i cantants d'òpera que et fan posar la pell de gallina. Escoltar música en directe és sempre un plaer però l'entorn únic d'aquesta plaça-mercat ho converteixen encara més en alguna cosa especial. No cal prendre res, senzillament disfruteu de a música! A més de música clàssica per totes les cantonades de la plaça hi podeu trobar altres típus de música o d'espectacles de circ. Aneu-hi i trobareu algun lloc on passar una bona estona!

vista des del peus del Millenium bridge

4.  The Riverside (la vora del riu): EL Thames (Tàmesis) creua tota la ciutat de punta a punta i la seva riba és un lloc fantàstic per passejar, la part del South Bank (aproximadament del pont de Westmister fins al Millenium bridge) està sempre plena de gent però val la pena passejar-hi i arribar fins al Shakespeare Globe, el teatre de Shakespeare (reconstruit, ja que l'original es va cremar el 1613). També de l'altra banda és bonic el passeig que va des del Millenium bridge fins al Tower bridge i no hi ha tanta gent. En general des de qualsevol punt del riu es poden trobar carrers peatonals per passejar-hi, la part on visc jo, Kingston upon Thames (zona 5) també ofereix un passeig magnífic pel riu tant direcció nord cap a Richmond com sud oest cap a Hamstead, animeu-vos a explorar també aquests "poblets" de les afores de la ciutat que també en formen part! Valen la pena!
Hugerford bridge
I si voleu una panoràmica bonica de la ciutat la podeu fer des del Hungerford bridge (sobre l'estació d'Embakment): m'agrada anar-hi sobretot al vespre per observar les meravelloses vistes del London Eye i el Big Ben iluminats, sens dubte una de les postals més boniques que ofereix la ciutat.

foto nocturna des del Hugerford bridge

barques al Regent's canal
5. La Little Venice i el Regent's Canal: La petita Venècia és una zona no tant coneguda de la ciutat formada (com tot el que porta el nom de Venècia) per canals, el principal dels quals és el regen'ts canal. Es poden recorrer fàcilment per la vora del canal els 5 km que l'uneixen amb Camden i és una passejada tranquil·la i amb unes vistes precioses. En aquests canals hi ha també un gran nombre de "cases flotants", barques llargues i estretes on alguns hi resideixen i que dónen encara més un aire especial a la passejada.
Regent's Canal
També passareu pel mig del zoo de Regent's park i hi podreu observar sobretot aus. I si la passejada us fa mandra hi ha també la possibilitat de recórrer el canal amb barca. Us animo a provar aquesta ruta segur que us sorprendrà i us agrdarà! A més podeu acabar dinant a Camden ;)





Doncs fins aquí aquest top 5 personal. Amb alguns llocs típics i d'altres no tant coneguts. Heu estat a Londres? Heu visitat algun d'aquests llocs? En coneixeu d'altres? Comenteu i compartiu-ho amb mi (i amb tots els lectors!).

Una abraçada i a seguir fent turisme!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada