dimecres, 11 de novembre del 2015

Viatjar sol (2a part)

Bon dia de nou amics navegants!

Com explicava en la meva última entrada (fa 1 mes i mig, sorry!!) a finals de setembre me'n vaig anar 15 dies a la Campània italiana, no vaig poder veure tantes coses com m'hagués agradat però vaig aprofitar bé el temps, espero aviat poder fer una entrada, d'aquelles contundents, i explicar-vos tot el que vaig poder veure.

A arrel d'aquesta experiència però m'he decidit per fer aquest post, fa temps que vaig publicar viatjar sol i després d'aquesta experiència de 2 setmanes sola torno a treure el tema un altra cop, perquè sí, també hi vaig anar sola i que voleu que us digui penso que d'aquesta manera vaig poder disfrutar molt més d'aquesta experiència. La paraula que associo a viatjar sol és llibertat, tranquil·litat i, és clar, soledat però una soledat diferent a la que pots sentir en moments baixos, una soledat per gaudir del temps amb tu mateix, tots necessitem escoltar-nos de tan en tant i la distància pot ajudar a sincerar-nos i a aclarir-nos. Quan viatjo m'encanta caminar, caminar molt però de tant en tant és agradable també seure i mirar al voltant, a un parc, a un lloc amb vistes o a una plaça.

gaudint de la història al Teatro grande de Pompeia (29.09.15)
A més dels 3 desavantatges que us comentava en la primera part a 2 hi he trobat la solució!!
  • no et pots fer fotos amb els monuments SOLUCIONAT!!! I tot gràcies al genial "palo-selfie"! cutre igual sí, però útil també i moltíssim per aquells que ens agrada viatjar i fer-nos alguna foto per deixar constància d'on hem estat.
  • menjar sol- a això encara no hi he trobat solució... segueixo menjant en ruta quan vaig sola, un entrepà o alguna cosa per l'estil.
  • no tens ningú amb qui comentar el que veus. ja anomenava en l'anterior post el whatsapp que certament és una bona opció per no sentir-se sol, però he trobat una opció encara millor i que us volia presentar: airbnb, ho coneixeu? 
És una pàgina web on trobar allotjament en cases particulars, en aquest viatge vaig estar a dues cases, una a Salerno, 3 nits i l'altra a Nàpols una setmana. Crec que per als que viatgem sols és una experiència fantàstica! Et dóna la oportunitat de fer la teva com en un hotel però alhora et dóna l'escalfor d'una llar, la possibilitat de sopar en companyia parlant tranquil·lament i comentar la teva jornada, escoltar consells dels que coneixen la zona i descobrir i fer coses que potser sol no faries. L'experiència a Nàpols va ser meravellosa, vaig estar a casa la Silvia, una noia calabresa molt oberta, que a part de tractar-me com una més de la casa, fer-me tastar les delicatessen calabreses em va fer gaudir d'algunes experiències napolitanes que sola no hagués fet mai: un sopar a Nennella, un restaurant al cor del Quartiere spagnolo, on es menja molt bé i súper bé de preu amb un personal estrambòtic, una experiència molt divertida; i provar la pizza fritta! L'especialitat napolitana, no hi ha paraules per descriure-la.

(Viure... sis lletres, nombrosos intants, milions d'emocions...)
Així que si voleu viatjar sols, feu-ho! No us freneu per les pors, de ben segur que l'experiència serà positiva, i si a més a més no voleu sentir-vos tan sols no aneu a un hotel, allotgeu-vos a una casa d'airbnb i tindreu el millor de viatjar sola i acompanyat alhora, no us n'arrepentireu.
Si ho preveu us animo també a compartir aquí les vostres experiències!

Escalfant motors per les pròximes entrades! Veles amunt i on el vent ens porti!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada